Dansfestival!

Idag har varit en riktig rolig dag. Jag har haft riktigt roligt. Kroppen tog dock lite stryk jag är helt död och mina ben värker. Morgondagens träningsvärk är inget jjag ser fram emot.

Dagen började klockan nio. Insläppet, men det var försenat 20 minuter så jag & Johanna satt på trappen och pratade lite med Karin också. Tjugo över nio började dom släppa in, Camille kom precis i rättan tid. Så in gick vi. Träffade även på Joanna & Julia. Skoj!  Vi cirka halv tio börjde en gemensam uppvärmingn med koreografen Patric Ekström. En riktigt rolig uppvärming och man ska ju inte klaga på koreografen heller. Nej, han var en riktig snygging och ett stort plus var att han hade en riktigt snygg rumpa. Haha, han hade faktiskt det! Efter uppvärming var det cheerdance på schemat förr oss tjejer. Det var riktigt roligt faktiskt, men svårt med de raka sarkarna och så. Minspelet är man inte heller så van med. Men annars en rikigt rolig koreografi! Efter cheer var den dags för dancehall med vår gamla kära Karin. Nivå 3 och det var jättekul. Mycket shake där så kommer ha träningsvärk i svanken imogon kan jag tänka mig... Riktigt kul. Svettiga och dana tog vi oss vidare till den 3:e danstimmen. Street med Otto. Innan street stod jag, Camille & Johanna och pratade med honom. Han var en sjukt trevlig människa. Riktigt rolig & utåtriktad. Dessutom imponerades jag ännu mer på danslektionen. En riktigt bra koreograf och en riktigt bra danspedagog. Så, jag måste erkänna att jag är avis på Paula som har honom. Jag vill med ha han som danslärare, han var tokbra.
Efter 3 timmar full av dans var det äntligen lite paus. VI satte oss på läktaren, åt lite och tittade på några dansgrupper som uppträdde. Skitbra var dom, speciellt breaking gruppen. Jag älskade den lilla mannen, asball! Efter alla dansuppvisningar tog vi ett 360 graders foto på alla som var där, kommer nog bli coolt.
Efter det var det dags att dansa igen. Nu var det dags för house med Martin C Feretti (!) (Han har koreograferat Michael Jackson & Ricky Martin bl.a.) Det var sjuuukt jobbigt. De första 20 minutrarna hoppade vi en massa. Jag lovar, svetten rann bokstavligen över hela kroppen. Upptäckte att house inte var någonting för mig, hittade liksom inte det rätta gunget man ska ha i dansstilen.. jEfter house var det bara 1 danslektion kvar, vad passar inte bättre då än breaking? Haha, våran koreograf Fredric Karlsson var mycket bra läare. Han var skitsnäll och gick runt och hjälpte alla. Det var jättekul att prova på, ska träna på mina sixstep & backflips så blir jag en riktig b-girl. Haha, jag var sämst. Men iallafall, kul var det. Breaking tar ju ett tag att lära sig som sagt...
När danslektionen var slut gick vi upp till A-hallen och stretchade lyssnade på lite snack av arrangörerna och sedan var det över.

Dagen summeras som mycket rolig, skönt att komma bort llite från hemmet. Lärde mig mycket nytt också, vilket alltid är roligt. Vi ska också gå på try-out till en dansgrupp som dansar street, popping, funk typ. Annars ska vi göra en egen dansgrupp aiight. Haha, skitkul igen iallfall.

Jag älskar dans!

Bilder kommer upp senare. Så fort DC lägger upp dom.

Kommentarer
Postat av: johanna

DE VAR SJUKT KUL !

2008-04-13 @ 10:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0