Jag hatar slask.

Ont i magen, plugg & slaskit väder, kan det bli värre?

Dom här dagarna i veckan har verkligen varit helt hektiska. Jag har pluggat som ett djur (säger man så?) iallafall har jag pluggat väldigt mycket. Till ett geografiprov om Geomorfologi, det handlar om jordytans terräng och om de processer som förändrar och oförändrar den. Titta, jag kan lite. Nej, men det avsnittet är faktiskt übersvårt. Till råga på allt så har jag bara varit med på en lektion, så har missat alla genomgångar, inte bra. Somsagt, varje dag efter skolan har jag kommit hem, gjort mig en kopp the och suttit mig och läst på provet. Ätit middag och fortsatt att plugga tills klockan nio. Min hjärna är helt full av saker just nu.

Idag vaknade jag bredvid min älskling Alexander med vääärldens magont. Vi gick upp och gjorde os iordning inför dagen. Väl kommen till skolan hade jag ett "inför nationella" test i engelska, det gick väll sådär. Efter det hade jag svenska, pratade lite om vår uppgift, vi ska göra en muntlig redovisning om våran hjälte. Vet inte riktigt vem jag ska ta, men funderar starkt på Mcgyver. Efter det lunch, italienska och så sist geografi. Slutade den 15.35, samtidigt som en 888 går från staden, så sprang/halkade till busshållsplatsen för att hinna med bussen och som tur var hann jag med den. Fasst bussen var helt proppfull med människor, men jag hittade en liten plats i mitten. Kom hem och gjorde samma procedur som alla veckodagarna innan. Men nu var det nog och jag var ju bara tvungen att ta en paus mitt upp i allt ihopa. Om ett tag ska pappa förhöra mig och titta så jag verkligen kan allting. Sedan borde mamma komma hem snart också, då ska jag säga åt henne att vi ska dricka glögg och äta pepparkakor, mums! Bara så ni vet, så har min magont sedan imorse inte gått över på hela dagen. Hatar att ha ont i magen. BLÄ!

Imorgon är det skön dag, har bara geografi och samhällskunskap sedan slutar jag (11.40)  Skönt jag vet. Då blir det hem och sova, ska städa lite också. På kvällen ska jag träffa min pojke och så kommer äntligen min svägerska hit till landet, KIM!! Ska bli kul att träffa på henne.

Nu har jag sammanfattat min vecka lite någelunda iallafall.
HEJDÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0