Geografi.

Nu har jag världens håltimme, börjar min geografi om typ en och en halv timme eller någonting sådant, skönt! Så jag ska ta mig i kragen och plugga lite hade jag tänkt mig. Måste lära mig lite om kemisk vittring, vill ni veta vad det är? Jag tror det är så att för att det ska fungera krävs det vatten, temperatur & pH-värde spelar också roll. Så den kemiska vittringen bryter den mineraler i berggrunden och bildar nyua kemiska ´beståndsdelar eller nya kemiska föreningar som sjunker der i markvattnet och den kemiska vittringen är viktig för det är den som ger alla växter sina näringar och så. Jag kan ju lite, visst? Heja Madde!
Tänk, det är bara geofrafin kvar sedan jullov. Okej, det är inte på riktigt förrens imorgon när vi har avslutningen i aulan. Tänk vad mysigt att vi ska ha den i domkyrkan. Jag älskar kyrkor, dom är så mysiga att vara i. Jag har inte varit i kyrkan sedan förra skolavslutningen i nian, det är lång tid. Oj, va religiös jag lät? Haha, men det är fint och man blir lugn.
Sedan när jag kommer hem imorgon ska jag baka kolakakor och kanske bullar, få se vad jag hinner med och så.

På söndag kommer min älskade farmor. Min farmor är bäst och jag är hennes ändå barnbarn som är flicka så jag tror hon tycker om mig också. Ska bli roligt att träffa henne eftersom vi inte har setts sedan i april.
Och vet ni mer? Att om 5 dagar är det julafton, gud vad jag länktar dit! Tänk er all mat, mat, mat & mera mat. Haha, jag älskar julmat. Sedan sätter man sig vid Kalle Anka med glögg & chiklad. Efter det är pappa tomte hos grannen och sedan är det äntligen dags för julklapparna.
I love christmas!!

Nej, nu ska jag gå och hämta mina böcker och plugga lite.
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0